Something To Die For

Sitter här med min tredje kopp kaffe för dagen och tror att jag har lyckats sätta fingret på vad det är som gör att jag inte gillar The Sounds nya skiva, det finns helt enkelt ingenting som berör mig längre. På tidigare skivor har det alltid funnits arga låtar som gör en pepp, upptempolåtar som gör en party och melankoliska låtar som träffar nånstans i bröstet och lämnar kvar en känsla.
Denna mättnad eller vad man ska kalla det började infinna sig litegrann redan på "Crossing The Rubicon" som dock hade en handfull kanonlåtar. Hittils är det bara "better Of Dead" som ens känns minnesvärd på Something To Die For.
Väldigt tråkig utveckling av vad som en gång var ett av mina favoritband. Jag tror till och med att den första "riktiga" spelningen jag gick på var The Sounds i Hävla alla ställen när jag gick i sjunde klass tror jag. sedan dess har bandet alltid funnits nånstans i bakgrunden hos mig, tråkigt att det verkar gå mot sitt slut.

Nåja man kan ju alltid leva på att dom gamla skivorna fortfarande håller och att bandet alltid levererar live.
Vem vet, Something To Die For kanske växer och min relation till ljudarna(Fantastiskt skämt.) får en nytändning.


Betyg: 2.5/5


Omslaget känns inte heller speciellt roligt, mer som något Depeche Mode skulle ha på en halvbra singel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0