Apples, Apples, Apples. Apples Everywhere!


Sitter på jobbet och skummar igenom Ekurirens hemsida, som vanligt är det inte så värst mycket spännande som har hänt. En trivial sak att gnälla på hittade jag dock.

Åkers skola ska utrusta 200 elever i årskurs 6-9 med varsin laptop. Inga fel med det på ytan, datorer är en viktig del av ungefär allt nuförtiden. Vad som sticker i ögonenb på mig är dock valet av dator, i artikeln finns det nämligen en bild på en snorunge med en Macbook Pro-låda i högsta hugg. Detta retar upp mig på ett par sätt som jag ska redogöra här nedanför innan jag återgår till mitt arbete.

1. Det är inte direkt en budgetdator skolan klipper till och delar ut till ungarna som ändå inte kommer att utnyttja den till fullo. Borde finnas vettigare saker att göra för dom pengarna.
Jag menar, vad ska en sjätteklassare göra med en Mac för 15 000 som han inte kan göra på låt oss säga en Acer för ungefär 4000?

2. Grattis ni har nu lyckats värva ytterliggare 200 medlemmar till Applesekten. Deras föräldrar kommer nu att vara dömda till att lyssna på ungarnas tjat till öronen trillar av varje gång Steve Jobs lanserar en ny överprisprodukt.

3. Måste dock lyfta på hatten för Apple. en sånhär sektliknande kult runt något helt ovettigt har inte skådats sen organiserad religion lanserades.

http://ekuriren.se/nyheter/strangnas/1.1075534-200-datorer-ska-lyfta-akers-elever


Rubriken är en parafras på The Cramps-låten Eyeball in My Martini. Inlägget bör därför läsas med samma hets och frenesi som Lux frammanar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0