Headless pride - Dumb & Dumberer Wants Me To Join In On The Ride - But I Just Don´t Want To..


Då är den då här igen, dagen då statusuppdateringar angående nationell stolthet står som spön i backen. Alla dessa knivskarpa argument och åsikter får mig att vilja limma fast min egen handflata i ansiktet så att jag fastnar i en eternal facepalm.
"Tänker fira nationaldagen med stolthet, man vet aldrig när det förbjuds.", "Uppmanar alla att fira idag, snart är burka folkdräkt." "Buhuhu några ungar i nån skola får inte sjunga vår stolta nationalhymn på avslutningen." "Valfritt skämt om Mona Muslim." "Ytterliggare idiotiska uttalanden." "Se på Norge där är dom stolta över sitt land."

Jag vet inte ens vart jag ska börja. Så kallad nationell stolthet är bara så urbota korkad, vad är det som säger att man är stolt över att vara född på just den här landplätten?
Det finns väl en del saker att vara stolt över, eller rättare sagt personer. INDIVIDER. Inte nödvändigtvis svenskar.
Det är ungefär samma sak som det här med landslagsidrott. Samla ihop ett gäng idrottsmän som inte direkt känner varandra eller ibland ens tycker om varandra och klä dom i gult och blått. Genast är det "VI" som spelar och som ska visa att "VI" är bättre än andra länder.

Norge firar rejält ja. Kan det vara så att den dagen faktiskt har en riktig anknytning till historien där? Hmm.
Svenska flaggans dag, vad hände då? Blev vi till slut ett självständigt land efter århundranden av terror och ockupation av Valloner och Danskjävlar? Eller var det så att en regeringsform som ingen vet vad den innebär ens undertecknades detta datum?
Just det så blev ju Knäckebrödsgustav vald till kung också...

Det ÄR en röd dag så hissa era flaggor och nöj er med att ni är lediga så att ni med gott samvete kan åka runt i er volvo 240, dricka smuggelöl(Sossarna vill bara ha massa alkoholskatt som sen går till flyktingar.) och skråla till Ultima Thule.

För övrigt, varför ska man sjunga "Du gamla, du fria" på skolavslutningen? Jag ser liksom inte kopplingen.

Jag önskar er alla imbeciller en facehugger var i present på er speciella dag.

Soundtrack till detta inlägg: Totalt Jävla Mörker - Söndra & Härska

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0