Rättshaverister är vi allihopa.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/efter-rattsskandalen-bojkotta-griskott_6246184.svd


Jag vet inte vad jag ska säga. Att den såkallade grisskandalen skulle sopas under mattan och glömmas bort var väl ingen högoddsare direkt, men att "aktivisterna" nu dessutom åtalas för olaga intrång och förmodligen kommer att dömas till höga skadestånd är inget annat än ett hån mot allt som heter djurskydd och fungerande rättssystem.
Bara för att det pratas mer om övriga länders missförhållanden inom djurnäringen just nu så betyder det inte att Svenska bönder är ett dugg bättre. bara aningens dyrare för att kunna överleva. 

Mitt beslut att helt utesluta köttet från matlådan känns faktiskt fruktansvärt bra. Jag är inte en sån som tvingar på andra mina åsikter och ideal. Så folk får fortsätta med att frossa i kött för 36kr kilot om det gör dom glada. Jag hoppas bara så innerligt att deras skygglappar också lossnar någon gång i framtiden.

Eating Animals av Jonathan Safran Foer tycker jag att fler borde läsa och sedan ta ställning till hur viktigt köttet är för dem. Att dra ner litegrann åtminstonde tar inte livet av dig.

 

 

Det var allt.


Kommentarer
Postat av: Hjulbente Hjalmar

Jag äter inte så mycket kött längre. Har dragit ner på det till bara fyra måltider per dag faktiskt. Snart är jag med gräsätare. Som Lillefor i landet för länge sedan.

2011-06-16 @ 08:44:24
URL: http://horsesonacid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0