hearts will mend round the bend. Paths that cross cross again

Har upptäckt att dagarna blir så väldigt långa när man inte är bakis, så efter långpromenad, tvättstugan och ett långkok så spenderade jag resten av eftermiddagen med att läsa ut den självbiografiska boken "Just Kids" skriven av Patti Smith. Jag vet att jag borde ha läst den för länge sedan men det har helt enkelt inte blivit av.
Nu när jag äntligen fick tummen ur gick det väldigt fort att plöja igenom boken.
Pattis historia fångade verkligen mig och jag blev djupt rörd av att läsa om hennes relation med fotografen Robert Mapplethorn. Den villkorslösa kärleken mellan två själar som beskrivs är så vacker att det var omöjligt att hålla tårarna borta under bokens sista sidor.

Ni som är lika efter som mig, läs boken snarast.

 

Nu ska jag försöka ägna mig åt lite kreativ verksamhet såhär på kvällskvisten.

 

 

Soundtrack: David Bowie - Hunky Dory


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0