30 Day Song Challenge

Hakar på den här grejen för att försöka få lite struktur i mitt skrivande. Uppmaningen för dag ett lyder såhär:
Day 01 – your favorite song

Pang på rödbetan liksom!
Att välja ut en favoritlåt när man är totalt schizofren vad det gäller genrer, artister och ungefär allt som har med musik att göra känns ungefär lika lätt som att hitta olja i nyfors.
men om jag ska försöka hitta en artist som har varit närvarande i varierande mängd i iallafall dom senaste 10-11 åren så blir det Nick Cave & The Bad Seeds.
Det är ingen högoddsare att "Were The Wild Roses Grow" förmodligen var den första låten jag hörde med Nick och visst, den är fin men det finns många låtar som jag rankar högre.
Till exempel "The Weeping Song".
Den har nog allt. Det är en vacker och sorglig låt egentligen, men av någon anledning har den blivit förknippad med fest och glädje(Ett fint minne är när jag och min gode vän Lennart återskapade musikvideon genom att sitta och ro på mitt vardagsrumsgolv medans vi sjöng låten på någon fest.).

En liten punktlista
Det är en duett, sånt är jag svag för.
Det är en duett mellan två stiliga män vars röster passar perfekt ihop. Det gillar jag ännu mer.
Den har en klockren video. Alltid ett stort plus i min bok.




Magi

 


Jag dör lite av Nick & Blixa, så fina tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0