I know this isnt a spelling bee - But you make us look stupid both you and me

Där har vi något som gör mig galen. Folk som inte kan skriva.


Dom säger att skolan har gått åt helvete dom senaste åren, men om ni frågar mig så har människor varit dumma i alla år. Jag må framstå som något utav en besserwisser nu men det skiter jag i.

Vuxna människor som särskriver helt utan rim och logik och svänger sig med stavfel som en normalbegåvad sjätteklassare skulle upptäcka gör mig lite smått vansinnig inombords, speciellt när det finns utmärkta stavningskontroller på dataapparaterna nuförtiden. Inombords ja, för det är ingen idé att påpeka att folk stavar som krattor då det tolkas som grova påhopp på personens integritet och skapar allmän dålig stämning.

Jag biter mig själv i kinden och dör en smula varje dag.

tillägg: Detta gäller först och främst i jobbsammanhang där texten är ämnad för andra än skribentens slöa ögon. På sin fritid får folk skriva hur dom vill sålänge jag slipper läsa eländet.


(Hoppas det finns stavfel i texten ovan.)


Fredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0