I was cut from the wreckage one day - this is what I get for being that way

Just det, som vanligt när jag sitter på jobbet och försöker döda tid så läste jag igenom halva internet tidigare idag. Snubblade då över en intervju med den Finske regissören Aki Kaurismäki(Vars "Finlandstrilolgi" alla som gillar film borde se). I denna intervju som för övrigt var från Cannes filmfestival där Kaurismäkis nya film Le Havre har premiär bjöd regissören på ett citat angående hans syn på världen kontra optimistiskt och varmt filmskapande som jag skriver under på sju dagar i veckan. Jag borde se filmen.
Nu är jag på väg från ämnet som vanligt, citatet var det ja.

"Jag litar inte på mänskligheten. Över huvud taget. Jag gillar enstaka fall av människor, däremot. Det är en annan sak. Men så är jag ju också en hopplös romantiker.
"

Spot on Mr Finnländare.




Till sist så tänkte jag bara passa på att länka till ett av de vettigaste inläggen i debatten om "knarkskandalen" och dom efterföljande häxförföljelserna som drabbat Ola Lindholm.

http://www.dn.se/kultur-noje/drevet-varre-an-drogerna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0