Like sand through the hourglass...(Day 4)

Fortsätter i rask takt med min lilla lista. Men jag ska skriva om andra saker också hade jag tänkt, lite senare idag kommer till exempel det första matinlägget. Det ni! Men mer om det senare...


Day 04 – A song that makes you sad

Jag har otroligt lätt att bli berörd av musik så det här är lite utav pärs. Egentligen så finns det säkert bra många låtar som är sorgligare på pappret, men som sagt, it touches me in a special place.
Återigen får det bli den första assosciationen som får styra. En låt som verkligen berör mig och oftast driver mig till tårar är Tom Waits sentimentala ballad Martha från debuten Closing Time. Att Waits är en historieberättare av rang är väldigt tydligt, att så inlevelsefullt och sorgligt vackert berätta om en man som på ålderns höst söker upp sin ungdomskärlek när han själv var sisådär 22-23 år. Hatten av. Egentligen så finns det säkert bra många låtar som är sorgligare på pappret, men som sagt, it touches me in a special place.



För mig brister det redan vid strofen "Will she remember my old voice while i fight the tears?"

sen är det i princip kört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0