Måttlighet är en dygd.

Min och de flesta andras värld är så till bredden fylld utav människor som spyr ut stavelser utan vare sig eftertanke eller substans. Att höras och synas är liksom det enda målet.
Givetvis finns det folk som kan prata på utav bara helvete OCH förmedla vettiga/intressanta åsikter/tankar eller smattra ut läsvärdheter på tangentbordet likt en gammal Kalashnikov. 

Men ändå åter till det lilla fröet i mina tankebanor som är orsaken till detta inlägg. Konsten att kunna förmedla känslor, åsikter, tänkvärdheter osv på några få rader, det är något jag hyser stor respekt för.



For sale: baby shoes, never worn.


Att en novell på sex jävla ord kan säga så mycket. Jag lyfter på Stetsonhatten för gamle Hemmingway.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0