Greed, Money, Useless Children

Hej! När jag inte är dödssjuk eller hatar världen så är mitt liv fyllt av sång, dans och musik. Det är tur. Men inte för er som vill att jag ska skriva saker här, tyvärr.

Är även upptagen med att packa ner mitt liv i kartonger och länga bort dom delarna som känns förlegade. Det är bra. Men inte för er som vill att jag ska skriva saker här, tyvärr.



Jag ska trots detta försöka klämma in lite hat här. Igår lyssnade jag på Kaliber i p1 som handlade om ett Svenskt företag som använder hyaluronsyra för att göra så kallade fillers. Skit man sprutar in i ansiktet helt enkelt. Grejen är  bara den att denna syra utvinns ur tuppkammar. Detta är tilllåtet pga ett kryphål i djurskyddslagarna och resten av tupparna blir sen antingen minkfoder eller biogas. Skapligt skevt ja. Men man har ju blivit aningens härdad av alla pengakåta företag som inte skyr några medel när det gäller att våldföra sig på djur, natur eller människor för att tjäna en hacka.
Det är jag van vid, vad som däremot äcklar mig på riktigt är personerna som intervjuas. Först ut är chefen för bohus Biotech som givetvis inte ser något fel i vad dom sysslar med. Inte så värst otippat. Nej.

Sen har vi det som får mig att ge upp hoppet för mänskligheten. Tjejerna på salongen som är beroende av smärtsamma injektioner i läpparna. Först och främst så har dom redan förbrukat sin rätt till att tycka någonting om någonting i och med giftinjektionerna som ger så stiliga läppar. Att dom sedan såklart föredrar den naturliga "tuppsprutan" utan att bry sig om hur det framställs. Varsågod klättra ett steg till.

Den sista tjejen i reportaget som tycker att det är komiskt att tuppar slaktas för att hon ska få fylliga läppar. Varsågod du vann just högsta vinsten och suddade ut ytterliggare en gnutta av min nästan obefintliga tro på männskligheten. Jag citerar nedan och önskar mig ett svampmoln i julklapp.


 

Anna fyllde sina läppar med tuppkam för en stund sedan och är jättenöjd.

– Vad det innehåller? Äh … Jag vet att det är mycket naturliga ämnen som redan finns i kroppen och så. Och som inte är skadligt. Och jag har ju tidigare testat Restylane, Stylage…och…men det här är nog det som känns mest naturligt mot kroppen, för innan har det blivit som klumpar och eller så har det försvunnit efter en vecka. Så att det här känns ändå mottagligt för kroppen så att det är väl därför jag gör om det med Dermavisc.

Visste du att man utvinner det ur tuppkammar?

– Hahaha nej vad komiskt … nej.

Vad tycker du om det då?

– Ja asså, det finns ju mycket konstiga ämnen och sånt som i allt möjligt i allt vi äter också så.

Nu föder man upp de här tupparna bara för detta.

– A det är ju tråkigt. Asså, det är ju fel. Det är ju ganska långsökta frågor som man inte ens tänker på. Asså jag tror inte ens hälften av folk tänker på alltså långsökta efterfrågan på produkter, men … a … det kan man fråga sig själv om många saker egentligen så att …

Vad tänker du nu när du vet om det då?

– Jag försöker inte tänka så långt för då får man bara ångest över allting hahaha, så att..jag försöker inte tänka på, nej men det är tråkigt att höra, jag visste inte faktiskt … men … jag kommer nog fortsätta gå i alla fall, hahaha.

 

 

 

Var är stoppknappen? Jag vill av på den här hållplatsen.



Kommentarer
Postat av: sandra

känner för att springa in i en betongvägg med huvudet före nu :)

2011-10-18 @ 12:53:01
URL: http://sandravannfalt.blogspot.com
Postat av: Robin

:) I know the feeling.

Tyvärr är det allt för ofta den känslan dyker upp.

2011-10-18 @ 18:10:20
URL: http://misantropensfrukost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0